نایب بیان

مخموری مرا بجز این می علاج نیست ......... مطلب عیان بوَد به بیان احتیاج نیست

نایب بیان

مخموری مرا بجز این می علاج نیست ......... مطلب عیان بوَد به بیان احتیاج نیست

نایب بیان

شمعیم و خوانده ایم خط سرنوشت خویش
ما را برای سوز و گداز آفریده اند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بسم الله الرحمن الرحیم
اینجا، آرایشگاه اندیشه و کلام من است.
در دیار حادثه های رنگارنگ و در بن بست
قافیه های تنگاتنگ.

اینجا، آرامشگاه دغدغه هایی ست که
گاهی از واژه های سکوت فاصله می گیرد
و گاهی نوای حوصله را با واژه های بی صدا
فریاد می زند!
اینجا،خانۀ خلوص و خلوت من است.
اینجا، با گلواژه های عطش و عشق و تماشا
مفروش می شود و با اقاقی های آویخته بر
دیوار صبر، به استقبال لاله ها می رود.
امید که در میزبانی آیه های انتظار، پای
استقامتم لنگ نباشد.

نایب بیان، واژه ایست که از واژگونی
نمی هراسد و ازهیچ سمت و سویی
به بن بست نمی رسد.
نایب بیان، واژه ایست مستوی که نگاه
معیوب چپ و راست، اصالت او را به هم
نمی ریزد و مفهومش را تغییر نمی دهد.

نایب، از اسلام آمریکایی و تشیّع انگلیسی
بیزار است و با آن می ستیزد.
نایب، درعمل به آموزه های دینی و انتخاب
مشی سیاسی، رهرو امام خمینی و مرید
و مقلد امام خامنه ایست. با این وجود برای
همۀ مراجع آگاه و علمای دلسوز شیعه
احترام ویژه قائل است و از محضر علم و ادب
آنها درس معرفت وبصیرت می آموزد.

نایب، در جبهۀ فرهنگی و سیاسی نیز
به کسانی احترام می گذارد که بر حفظ
آبروی جمهوری اسلامی همت می گمارند
و برای اعتلای فرهنگ شیعه تلاش می کنند،

یقیناً وقت شما با ارزش است، به همین
دلیل راضی نیستم از روی ناچاری و یا
معذوریت های دوستانه، وقت گرانبهایتان
را برای خواندن مطالب این وبلاگ تلف کنید.
کامنت های شما را هم دوست دارم. اما
رضایت و مسرّت شما را بیشتر!

انتقاد، پیشنهاد، و تذکرات شما را با کمال
میل پذیرا هستم....

هیچیک از مطالب این وبلاگ اقتباس و
کپی پیست نیست. اما کپی برداری از
نوشته های این وبلاگ با ذکر نام برای
همه آزاد است و نیاز به اجازه ندارد..

این وبلاگ از تأیید کامنت های تبلیغاتی
در هر زمینه ای که باشد معذور است.

هر وبلاگی را که مناسب بدانم، لینک
و یا دنبال میکنم. دیگران نیز در لینک دادن
به این وبلاگ آزادند.

به کسانی که در خواست لینک یا دنبال
شدن می کنند پاسخ نخواهم داد.....

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

آخوند یا روحانی؟

شنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۰۳ ب.ظ

.

قبل از اینکه جنابِ روحانی، رئیس جمهور شود، گاهی اوقات از باب مزاح، به دوستانم می گفتم که من پشتِ سرِ هیچ آخوندی نماز نمی خوانم، مگر اینکه اون آخوند، روحانی باشد. یعنی وارسته و شایسته و دارای زهد و تقوا باشد.

اما از وقتی که آقای حسن فریدون معروف به روحانی، رئیس جمهور شد، بخاطر شعار های دروغ و عملکرد نا زیبا و برداشت های تحریف آمیزش از صلح امام حسن علیه السلام و به دلیل تحریفِ نهضتِ عاشورای اباعبدالله علیه السلام و به خاطر توهین های مکرر ایشان، الزاماً تغییر تاکتیک داده و به دوستانِ عزیزم عَرضه می دارم که:

پشت سر هیچ روحانی و افرادی از جنسِ روحانی! نماز نمی خوانم مگر این که اون روحانی، آخوند باشد.. یعنی دارای علم و فضل باشد. یعنی اهل قرآن و فقه و حدیث باشد. یعنی سیاست را در بستر قال الباقر و قال الصادق دنبال کند. یعنی آموخته های دینی اش بر آموزه های انگلیسی اش بچربد

.

البته در همین حیص و بیص بود که فهمیدم، لفظ آخوند، ماهیت اصیل تر و مقبولیت بیشتری در بین طلاب عزیز و اهل علم دارد...

از تمام طلاب و علما و فضلای عزیز که دل در گرو اسلام ناب محمدی نهاده و از مکتب زلال آل محمد جرعۀ معرفت و کمال می نوشند، به خاطر این پست پوزش می طلبم.

فردا شب، جناب رئیس جمهور، در تلویزیون سخنرانی زنده دارد. مجبورم صحبت های تکراری اش را بشنوم

نظرات  (۱۹)

۰۹ مرداد ۹۵ ، ۱۳:۲۷ مهدی (مدیر)
باسلام و تشکر از همراهی صمیمانه تان
باشگاه هواداران شبکه نسیم شما را به شرکت در کمپین و نظرسنجی "بهترین کتاب عمرم" دعوت مینماید.
۰۹ مرداد ۹۵ ، ۱۳:۳۶ سید محمد رضی زاده
برای بنده سخنان این دانش آموخته بریتانیا هیچ ارزشی برای شنیدن ندارد.
پاسخ:
باور بفرمایید برای ما هم پشیزی ارزش ندارد. جز اینکه حرصمون می دهد!!
اما، متأسفانه مجبورم گوش کنم.
چی بگم والله ...
پاسخ:
هیچی!
فقط لعنت کنید مزدوران و دین فروشان انگلیسی را

روحانی از زمان پهلوی رواج پیدا کرد و ترجمه spritual منفعل و سکولار مسیحی ست. آنچه ایده آل ماست مرکزیت اجتماعی آخوند به معنای قدیمی اش است نه روحانی بودن شان.

پاسخ:
احسنت.
دقیقاً همین است.
و از همون موقع بود که با دسیسه های انگلیسی کلمه آخوند را آرام آرام به سخره گرفتند و...
۰۹ مرداد ۹۵ ، ۱۴:۰۴ نشسته خنده
اشکال نداره 
چه میشه کرد 
این روز ها عمامه انگلیسی زیاد شده

پاسخ:
می شود ماهیت شان را بر ملا کرد.


متأسفانه چنین است. خدا نابودشان کند!
چه تند و تیز شد!

روحانی مچکریم :)
انتخابات پیش رو را دریابیم...
پاسخ:
به تندی و تیزی زبان خودش...

خدا به خیر گرداند.


خدا عاقبت این مملکت رو به خیر کنه...
پاسخ:
آمین
خدا کند به سخت تر از این ها آزمایش نشویم.
صحبتی که هیچ ارزشی برای شنیدن ندارد.
پاسخ:
حیف از وقتی که صرف شنیدنش می شود.
پاسخ:
درود بر جناب حیدری 

جان برنان  نسبت به حسن روحانی خیلی کم لطفی کرده است! 
چون روحانی دیگر میانه رو نیست، بلکه دنباله رو هست.!!
۱۰ مرداد ۹۵ ، ۰۰:۲۵ مجله ویترینو
عالی بود برادر استفاده کردیم
مواظب باش برادر خیلی تند رفتی فردا پلیس فتا بازی دزد و پلیس راه نندازهااااااااا
در پناه حق
 
پاسخ:
اتفاقاً پلیس فتا انسان های خیلی منطقی هستند و با حرف حق مشکلی ندارند. تازه روحانی خودش گفته که سرهنگ نیست، حقوقدان است. یعنی با پلیس بازی مخالف است.!
ممنون که خواندید.
روحانی در مقابل جسمانی 
شاید خیلی کامل نباشد

آخوند باید ملا باشد

دست مریزاد
پاسخ:
بله، روحانی در برابر جسمانی است. نظر من هم همین بوده، اما وقتی یک اشتراک لفظی این وسط میاد و اون معنی را تحت الشعاع قرار می دهد، مجبوریم دست به رفو کاری بزنیم.

در مجموع لفظ آخوند، بهتر و اصیل تر است.
۱۰ مرداد ۹۵ ، ۱۴:۵۹ میثم علی زلفی
 آ خوند باید تا ی را خوانده باشد نه تا Z را.
روحانی به جای تمام کردن الف تا ی - الف را اینجا خوانده و مابقی را از A تا Z  آن طرف آب خوانده است.
نتیجه: آخوند نباید روحانی باشد آخوند باید یاءخوند باشد. یعنی آخر حرف دین را بفهمد نه آخر حرف کفار را
پاسخ:
مرحباً بکم

و به قول قدیمی ها از بای بسم الله تا تای تمّت را خوانده باشد.
از A تا Z را هم اگر خواست بخواند، نوش جانش. ولی نباید اصل و اصالتش را فراموش کند.

خوشحالم که تا این لحظه کسی با این موضوع مخالفت نکرده است. 
هرچند که می دانم اظهار نظر کردن در این زمینه برای بعضی ها خوشایند نیست.
خوب کردید.
حرف تکراری گوش ندید بهتره ولی!
پاسخ:
حالا شاید هم گوش نکنم.
۱۰ مرداد ۹۵ ، ۲۱:۳۱ ....مسعود ....
با سلام 
عقیده ی شما در باب اقتدای به دیگران مخالف فقه قال الباقر و قال الصادق علیهما السلام است چرا که هیچ کدام از فقهای شیعه(قال الصادق و الباقر علیهما الصلاة) علم و دانش و فضل را شرط امام جماعت نمی دانند بلکه ۱)عدالت با تعریف فقهی خود که از حسن ظاهر فهم می شود  (برای معنای حسن ظاهر به  رساله ی مرجع خود مراجعه کنید) و ۲)صحت قرائت در نماز 
و علم و فضل و .... شروط کمالی هستند و نه شروط لزومی 

موید باشید.......
پاسخ:
سلام برادر گلم.
قربون تذکرات قشنگت.

عزیز من، توضیح شما کاملاً درست است. این ها چیز های هستند که همه ما می دانیم و ان شاءالله به آن عمل هم خواهیم کرد. 
اما، اگر دقت کرده باشید، در ابتدای پست، اشاره کردم که این حرف ها را از روی مزاح گفته ام. و شما ظاهراً جدی فرض کرده اید...

از شما ممنونم.
سلام
چی بگیم که دلمون از این روحانی نماها خونه...
پاسخ:
سلام
در طول تاریخ، از این صنف روحانی ها زیاد بوده اند.
... یضرب الله الحق والباطل فاما الزبد فیذهب جفاء و اما ماینفع الناس فیمکث فی الارض کذلک یضرب الله الامثال
۱۰ مرداد ۹۵ ، ۲۳:۵۶ ....مسعود ....
قال الله جل فی علاه : قل أبالله و آیاته تستهزئون 
پاسخ:
ممنون از محبت تون.
از این که ما را به زیور کفر و نفاق آراستی بسیار سپاسگزارم.
لباس معرفت و تقوا فقط زیبندۀ شماست.  


ولی کاش کلام خدا را صحیح مرقوم می فرمودید و ایضاً عبارت قال الله... را
قُلْ أَبِاللَّهِ وَآیَاتِهِ وَرَسُولِهِ کُنْتُمْ تَسْتَهْزِئُونَ



۱۴ مرداد ۹۵ ، ۰۹:۵۵ ....مسعود ....
سلام 
انتقاد به معنای تکفیر و تفسیق نیست لطفا دید خود را تغییر دهید . لباس تقوا زیبنده ی انسانهایی است که در هر چیزی که تخصص ندارند سخن نمی گویند و تا مجبور نشود کلامی را بر زبان جاری نمی کنند. ان اولیاء الله نطقوا کان نطقهم او کلامهم ذکرا و.....
اگر آقای روحانی حفظه الله و‌‌‌...  به مزاج شما خوش نیاید دلیل بر مخالف اسلام و بد بودن ایشان نیست . من نمی دانم که پیامبر حضرت امیر را معیار حق قرار داد یا فهم شما را .... شما و فهمتان ملاک اسلام نیستید .....

ادب در کِلام و گفتار و نوشتار از علائم اهل تقواست لطفا با دیگران هر چند مخالف ۱۸۰ درجه ای شما باشند مودبانه برخورد کنید و این جمله ی شما ذر از ادب است ( تقوا زیبنده ی شماست)

اگر یک روحانی یا چند روحانی خوب نباشند به دانشگاهیان نگاه کنید که از ۱۰۰ درصد بیش از نود درصدشان ، جز به فکر پول و کار نیستند و هیچ خدمتی به انسانیت نکرده اند ..... دانشگاه محل دانش است نه پلی برای کسب مدرک برای کار و فساد و دوست دختر و پسر و.......لذا اولی به دانشگاههای موجود مدرک گاه است و محل دوستیابی است  نه دانشگاه (البته خود دانشگاه و دانشگاه تحصیل کردم و ان هم دولتی 
پاسخ:
سلام
و تشکر از شما.
در اینکه فکر و بینش سیاسی و فرهنگی آقای روحانی معیوب است و با اسلام  اصیل مطابقت ندارد شکی نیست ولی شما مقداری زیاده روی کرده اید(لعنت و عمامه انگلیسی و نابود شوند و قسمتی از پاسخ به جناب مسعود در مورد لباس تقوا و معرفت)
از نوع صحبتهای حضرت آقا چنین برداشت میشود که ایشان  در این حد که شما اظهار کرده اید چنین نظری ندارند و شاید بیشتر نظرشان بر این است که اینها اشتباه فکر میکنند و باید به فکر اصلاح آنها بود و معیار حق هم امروز سیره ایشان است؛مواظب باشیم نه جلوتر و نه عقب تر از خط ولی و ولایت حرکت نکنیم(البته خودم وضعم خیلی خراب است)
پاسخ:
به قول خود شما، فکر آقای روحانی معیوب است و با اسلام اصیل مطابقت ندارد. 
در چنین وضعیتی چه امیدی می توان به ایشان داشت؟ شما موافقید که در جمهوری اسلامی، بر خلاف اسلام اصیل اقدامی صورت پذیرد؟
به نظر شما سه سال ریاست جمهوری برای اصلاح فکر و اندیشۀ ایشان با آن همه رهنمود های رهبری کافی نیست. هنوز هم باید شاهد موضع گیری های نا صحیح ایشان باشیم؟
فرمایش شما را قبول دارم که نباید از رهبری جلوتر یا عقب تر باشیم. که البته جلوتر بودن در صورتی که مغایر با نظر و معیار ایشان نباشد چندان هم مذموم نیست، آنچه نا مقبول است، عقب ماندن و زاویه گرفتن از رهبری است. 
این هم دلیلش از فرمایشات خود ایشان:
این‌‌جور نیست که همه‌‌ى مواضعى که آحاد مردم - از جمله دانشجویان که جزو قشرهاى پیشرو هستند - اتخاذ میکنند، بایستى الگوگرفته و برگردان نظراتى باشد که رهبرى ابراز میکند؛ نه، شما به‌‌عنوان یک انسان مسلمان، مؤمن، صاحب فکر، باید نگاه کنید، تکلیفتان را احساس کنید، تحلیل داشته باشید - که من حالا عرض خواهم کرد. نسبت به اشخاص، نسبت به جریان ها، نسبت به سیاست ها، نسبت به دولت ها، موضع داشته باشید، نظر داشته باشید. این‌‌جور نیست که شما باید منتظر بمانید، ببینید که رهبرى درباره‌‌ى فلان شخص، یا فلان حرکت، یا فلان عمل، یا فلان سیاست چه موضعى اتخاذ می کند که بر اساس آن، شما هم موضع‌‌گیرى کنید؛ نه، این که کارها را قفل خواهد کرد. رهبرى وظایفى دارد، آن وظایف را اگر خداى متعال به او کمک کند و توفیق بدهد، عمل خواهد کرد؛ شما هم وظایفى دارید؛ به صحنه نگاه کنید، تصمیم‌‌گیرى کنید؛ منتها معیار عبارت باشد از تقوا؛ .... اگر این رعایت شد، هم انتقاد خوب است، هم جانب‌‌دارى و تمجید خوب است: از شخص، از دولت، از فلان جریان سیاسى؛ از فلان حادثه‌‌ى سیاسى؛ هیچ اشکالى ندارد. 

در مورد عمامه انگلیسی هم، بنده نه در مطلب اصلی و نه در پاسخ به کامنت ها تصریحی نداشتم. اما این سئوال من است که چرا وقتی رئیس جمهور، در سخنرانی های رسمی و تریبون های سراسری، حزب اللهی ها را آدم های تندرو (معادل داعش) خطاب میکند، اشکالی ندارد. ولی اگر ما بدون ذکر نام، یک اشاره به عمامه انگلیسی بکنیم. ناخوشایند محسوب می شود؟!! شما حتماً ملاحظه فرمودید که مقام معظم رهبری در مورد بکار بردن لفظ تندرو، چه تذکر تندی به ایشان و به گویندگان این مطلب دادند!

اما، فرمایش حضرت آقا در مورد تشیع انگلیسی:
از آن طرف هم یک عدّه مزدور را به راه بیندازند که برای این آتش هیمه فراهم کنند، بنزین روی آتش بریزند؛ که می بینید، می شنوید، یا خبر دارید. وسائل ارتباط جمعی و رسانه در اختیار این ها میگذارند؛ در کجا؟ در آمریکا! در کجا؟ در لندن! آن تشیعی که از لندن و از آمریکا بخواهد برای دنیا پخش بشود، آن تشیّع به درد شیعه نمی خورد.
۲۰ مرداد ۹۵ ، ۱۰:۳۴ ....مسعود ....
با سلام 
از بیان اقای سعید متشکرم لکن در تبعیت از ولایت فقیه دو بعد وجود دارد 
١)عملی ٢)فکری 
 در عمل باید تابع ولایت فقیه بود والا هرج و مرج رخ می دهد 
ولی در فکر تبعیت لازم نیست .هرکسی در فکر خود ازاد است و اقای سعید گویا ولی فقیه را پیامبر و امام معصوم فرض کرده اند که جلو یا عقب افتادن از ایشان را مذموم دانسته اند .
متشکرم 
پاسخ:
سلام بر آقا مسعود.
البته حق پاسخ دادن برای آقا سعید محفوظ است. 

اما من به سهم خودم معتقدم که اگر کسی با اندیشه و راه ولی فقیه موافق نباشد و با تفکر سیاسی او زاویه داشته باشد، مطمئن باش که در عمل به دستور ایشان هم التزام عملی نخواهد داشت. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی